ZALOGUJ ADMIN | COOKIES | © FUNDACJA POSEJDON 2021

Nasi Partnerzy

REGULAMIN

PIERWSZYCH, OGÓLNOPOLSKICH ZAWODÓW RATOWNICZYCH KPP, SOBÓTKA 2021

W RAMACH KWALIFIKOWANEJ PIERWSZEJ POMOCY

§ 1. NAZWA, TERMIN, MIEJSCE ZAWODÓW

 

  1. NAZWA:
    ZAWODY RATOWNICZE KPP, SOBÓTKA 2021

  2. TERMIN:
    17-19.09.2021 r.
    Biuro zawodów czynne od godz. 13.00 dnia 17.09.2021 r.
    Rozpoczęcie części wykładowej godz. 12.00 dnia 17.09.2021 r.

  3. ADRES:
    Zawody odbędą się na terenie miasta i gminy SOBÓTKA

    Adres biura zawodów i części wykładowej I dnia zawodów:
    Zespół Szkolno - Przedszkolny im. Janusza Korczaka
    ul. Świdnicka 20
    55-050 SOBÓTKA

 

§ 2. CELE

 

  1. Zwiększenie wiedzy z zakresu ratownictwa wśród uczestników zawodów, w tym wśród pozorantów,
  2. Sprawdzenie i podniesienie znajomości standardów postępowania ratowniczego, umiejętności prowadzenia i koordynacji akcji ratowniczych,
  3. Umożliwienie współzawodnictwa zespołów ratowniczych KPP,
  4. Integracja społeczności ratowniczej,
  5. Wyłonienie zwycięskiej drużyny Ratowników KPP,
  6. Promocja Miasta i Gminy Sobótka.

 

§ 3. ORGANIZATOR

 

Fundacja Ratownictwa POSEJDON

ul. Legnicka 65

54-206 Wrocław

KRS 0000452253

REGON: 022085551

NIP: 8943044593

poczta@fundacjaposejdon.org

www.fundacjaposejdon.org 

 

Osoby reprezentujące Organizatora:

 

Prezes zarządu:

  • Kacper Rybak

 

Członkowie zarządu:

  • Andrzej Raczyński
  • Kamil Kędzierski

 

§ 4. WSPÓŁORGANIZATOR

 

URZĄD MIASTA I GMINY SOBÓTKA

ul. Rynek 1

55-050 Sobótka

www.sobotka.pl 

 

§ 5. PARTNERZY i SPONSORZY

 

SPONSOR GENERALNY

 

 

ARMYTEK SP. Z O.O. Kanadyjski producent specjalistycznych latarek czołowych, jest fundatorem  nagród na tegorocznej edycji zawodów.

armytek.com.pl | facebook.com/ArmytekPL

 


 

LAERDAL MEDICAL POLAND SP. Z O.O. To stały partner naszych inicjatyw.

Sprzęt szkoleniowy i symulacyjny jaki jest nam użyczany przez LAERDAL

jest gwarancją wysokiego poziomu scenariuszy zawodów.

laerdal.com/pl | facebook.com/laerdal.medical.poland

 

MOTORPOL WROCŁAW salon i serwis VW, SEAT, CUPRA, SKODA, VW dzięki temu partnerowi który dostarczy nam 2 auta typu bus oraz 1 auto osobowe, logistyka nie staje się już przeszkodą, przewiezienie niezbędnego sprzętu czy innych rzeczy będzie o wiele prostsze, Dziękujemy za zaufanie.

motorpolwroclaw.pl | facebook.com/MotorpolWroclaw | instagram.com/motorpolwroclaw

 

MEDline jeden z polskich dystrybutorów sprzętu medycznego, którego oferta jest kierowania  do ośrodków Pogotowia Ratunkowego, Straży Pożarnej i wielu innych służb ratunkowych i nie tylko, dzięki nim będziecie mogli poćwiczyć ewakuacje na nowoczesnym manekinie Ruthlee.

medline.pl | facebook.com/MEDlineSprzetMedyczny | instagram.com/medline_pl

 

MILITARIA Największa sieć sklepów z militariami w Polsce. Ufunduje pakiet gadżetów dla uczestników oraz nagrody niespodzianki

militaria.plfacebook.com/Militariaplinstagram.com/Militaria.pl

STREFA998 sklep strażacki, gdzie znajdziesz najwyższej jakości sprzęt strażacki i pożarniczy, a także ofertę sprzętu ratowniczego wesprze na finansowo.

strefa998.pl | facebook.com/strefa998 | instagram.com/strefa998.pl

 

AEDMAX.PL SP. Z O.O. AEDmax.pl to nie tylko sklep z defibrylatorami. To przede wszystkim grupa instruktorów i organizatorów działań edukacyjnych mających na celu promocję i edukację z zakresu wysokiej jakości resuscytacji krążeniowo-oddechowej. Dziękujemy, że zawsze jesteście z nami!

aedmax.pl | facebook.com/aedmaxpl | instagram.com/aedmaxpl

 

TRIAGE SP. Z O.O. Jak zwykle cały potencjał TRIAGE Sp. z o.o. jest do naszej dyspozycji! Dzięki sprzętowi szkoleniowemu, instruktorom, ratownikom Pogotowia Ratunkowego TRIAGE impreza wkracza w zupełnie nowy wymiar organizacji.

triage.pl | facebook.com/CRSTRIAGE

 

RESQULINE Polski producent wyposażenia medycznego, wytwarza z najwyższej jakości materiałów z wykorzystaniem najnowszych technologii. Przeznaczy nagrode specjalną.
resqline.comfacebook.com/ResQlineinstagram.com/resqline/

 

RTCOM to doświadczona i działająca od 2011 firma zajmująca się dystrybucją oraz sprzedażą

szerokiej gamy urządzeń radiokomunikacyjnych, w trakcie działań zawodów

zapewni organizatorom łączności dzięki radiotelefonom Hytera,

rtcom.pl | facebook.com/rtcom.hytera | instagram.com/rtcom_hytera

 

GAMINATE ich doświadczenie to przede wszystkim praca największych firm spożywczych w Polsce- od konceptu, po jego efektywne wprowadzenie na rynek, szykują dla was cos jednego w swoim rodzaju, ale nie możemy wam tego zdradzić

pl.gaminate.pro | facebook.com/GaminatePro | instagram.com/gaminate

 

MCC Medale to firma w 100% z polskim kapitałem specjalizująca się w produkcji medali, monet, pinów oraz unikalnych odlewów artystycznych, dzięki uprzejmości firmy oraz wyjątkowemu pomysłowi stworzyli specjalnie dla nas medale, aby każdy uczestnik miał pamiątkę

mccmedale.pl | facebook.com/mccmedale | instagram.com/mccmedale

 

HELIKON-TEX został stworzony z prawdziwej pasji do przygody i zamiłowania do aktywności outdoorowych. Ponad 35 lat doświadczenia daje nam solidne podstawy, aby stać się sprzętowym przewodnikiem, który dostarczy pakiety sprzętu przydatnego ratownikom oraz organizatorom

helikon-tex.com | facebook.com/HelikonTex | instagram.com/helikontex

 

JUMPWORLD Największa sieć parków trampolin w Polsce. Przeznaczy wejściówki na swoje atrakcje.

jumpworld.plfacebook.com/ParkTrampolinJumpWorldWroclaw/instagram.com/jumpworldwroclaw/

 

MACHIKO SPORTSWEAR Producent odzieży sportowej o wysokiej jakości. Specjaliści z Machiko wykonują także projekty nadruk nowoczesną metodą sublimacji. Dzięki Machiko wszyscy nasi zawodnicy i sędziowie otrzymają koszulki z projektem wykonanym specjalnie dla nas!

machiko.eu | facebook.com/machiko.sportswear | instagram.com/machiko.sportswear

 

RESCUE Sp. z o.o. Dzięki RESCUEshop.pl będziecie mieli okazję zobaczyć i zakupić zestawy ratunkowe dla Ratowników KPP. Od standardowych zestawów R1, po nowoczesny sprzęt oraz wyposażenie indywidualne ratowników.

rescueshop.pl | facebook.com/RescueShopPl

 

SKSM Sp. z o.o.

Spółka Strzeblowskie Kopalnie Surowców Mineralnych jest znanym i cenionym producentem wyrobów skaleniowych i kwarcowych w Polsce.SKSM Sp. z o.o. wspiera Zawody Ratownicze logistycznie i finansowo. 

sksm.pl

 

SZAMANI FOOD HOUSE Najlepsze Kanapki i boxy we Wrocławiu , każdy lubi jeść a oni wiedzą co to dobre jedzenie, będziecie mogli sprawdzić sami dzięki voucherom które od nich otrzymacie

facebook.com/SZAMAniTruck | instagram.com/szamani_foodhouse

 

ZONA 71 największy laser tag na Dolnym Śląsku miejsce to zapewnia wiele wrażeń, super zabawe ale również rywalizacje na specjalnych arenach, zapewnia dla drużyn jak i dla każdego uczestnika vouchery

zona71.pl | facebook.com/lasertagZONA71 | instagram.com/zona_71

 

HARDLIFE PARAMEDIC specjalizują się w produkcji i tworzeniu wyjątkowych naszywek, dzięki super jakości, pasji i profesjonalizmowi zrobią dla nas naszywki wyłącznie na nasze zawody :)

facebook.com/hardmedic | instagram.com/hardlifeparamedic

 

WAR-ZONE strzelnica jak sama nazwa mówi zapewnia możliwość skorzystania z strzelania z broni palnej, organizują różnego rodzaju szkolenia strzeleckie dla firm oraz indywidualnie na jednej z stacji będziecie mogli wygrać voucher jako nagrodę specjalną

war-zone.com.pl | facebook.com/warzonewro | instagram.com/war_zone_wroclaw

 

DZIARSZTAT to miejsce z niepowtarzalnym klimatem, który Tworzą ludzie! Bo ludzie są dla nich najważniejsi! Dzięki uprzejmości przekażą specjalne vouchery na możliwość wykonania tautażu.

facebook.com/dziarsztat | instagram.com/dziarsztat

 

PPHU CHILI polski producent gadżetów reklamowych, różnorodność

oraz pomysłowość pozwoli stworzyć dla was kominy / bufy

pphu-chili.pl | facebook.com/pphuchili | instagram.com/pphuchili

 

IMPLIO specjalistyczny sklep ze sprzętem medycznym, w którego ofercie znajdziesz wysokiej jakości produkty w przystępnej cenie, firma będzie fundatorem nagród dla jednej z drużyn.

impilo.pro | facebook.com/Impilo | instagram.com/impilo_pro

 

PUCYBUTY Jedna z wrocławskich firma która zajmuje się czyszczeniem, renowacją obuwia. Wygrana drużyna otrzyma voucher na pełną usługę, ale dla reszty uczestników też będzie przygotowana niespodzianka

facebook.com/Pucybuty | instagram.com/pucybuty

 

WROCŁAW RACING CENTER halowy tor kartingowy, ogromna hala,

15 gokartów zapewniają niezapomniane wrażenia

torkartingowy.eu | facebook.com/WroclawRacingCenter

 

GRIND IT sklep, w którym znajdziecie świeżo paloną rzemieślniczą kawę,

herbaty oraz akcesoria, przygotują dla was nagrody.

grinditcoffee.pl | facebook.com/GrinditCoffeePl | instagram.com/grinditcoffee.pl

 

WYDRA 13 Firma WYDRA 13 zajmuje się szyciem hamaków, wydrełek (wydrowych ocieplin hamakowych), moskitier, tarpów oraz robieniem zawiesi do hamaków. Jedną z nagród będzie super hamak.

wydra13.pl | facebook.com/13WYDRA | instagram.com/13wydra

 

MR MRUK to marka powstała z pasji do unikatowych, ręcznie wytwarzanych przedmiotów. To lokalne, poznańskie przedsięwzięcie, mające na celu dostarczyć Wam rzeczy niebanalne, ciekawe i starannie wykonane. Jeżeli jesteście miłośnikami szeroko pojętego outdoor’u, noży, fajek, rzemiosła spod znaku handmade i dobrego stylu, to na pewno będzie Wam tu po drodze. Przygotują dla was nagrody niespodzianki.

mrmruk.pl | facebook.com/MrMruk.stuff | instagram.com/mrmruk_stuff

 

PYRLAND PARK LINOWY Z pasji do wspinaczki, która przepełnia założycieli PYRLAND PARKU powstało niezwykłe miejsce rozrywki, w którym dobrze bawią się nie tylko fani sportów ekstremalnych. Przeznaczą wejściówki.

pyrlandpark.pl | facebook.com/PyrlandParkLinowyPoznan | instagram.com/pyrland_park_linowy

 

PZWL KSIĘGARNIA MEDYCZNA znajdą Państwo bogatą ofertę naukową dla środowiska medycznego – literaturę zawodową, podręczniki akademickie oraz monografie, słowniki, leksykony, encyklopedie, zarówno poradniki medyczne, jak i materiały dydaktyczne. Dzięki uprzejmości księgarni przekażą książki.

pzwl.pl | facebook.com/pzwl.wydawnictwo.lekarskie | instagram.com/pzwl.wydawnictwo.lekarskie

 

QRDE to firma robiąca hafty oraz nadruki na koszulkach, bieliźnie, pokrowcach GSM i wielu innych rzeczach. Przeznaczą kilka pakietów gadżetów.

qrde.pl | facebook.com/qrdepl 

 

CRAZY CARTS AKADEMIA DRIFTINGU niepozorne elektryczne gokarty stworzone do driftowania,  CrazyCart to pojazd imitujący jazdę w poślizgu, dzięki uprzejmości firmy przeznaczą kilka voucherów.

crazycarts.pl | facebook.com/akademiadriftingureda | instagram.com/akademiadriftingureda

 

KOPALNIA STREFA WAKACJI Wokół dużego i czystego akwenu powstał wakacyjny kompleks podzielony na strefy tematyczne: rodzinną Plażę, rozrywkowy Beach Club, klimatyczną Zatokę i Wyspę – strefę wolności dla czworonogów. Na aktywnych czeka Strefa Sportów Wodnych a także boiska plażowe, place zabaw i wiele innych atrakcji. Jako nagrody przygotują dla was specjalne karnety VIP.

kopalnia.wroc.pl | facebook.com/kopalniawroclaw | instagram.com/kopalniawroclaw

 

FUGA MUNDI BILARDS CLUB Fuga Mundi to największy na Dolnym Śląsku klub z 20-sto letnią tradycją, prowadzony z pasją do bilarda i snookera przekażą vouchery na grę.

fugamundiclub.pl | facebook.com/FugaMundiWroclaw

 

 

RACE ARENA centrum symulatorów jazdy. Jako nagrody specjalne przeznacza vouchery na symulatory.

racearena.pl | facebook.com/racearena.wroclaw | instagram.com/racearena.wroclaw

 

SELGROS CASH&CARRY to ogólnopolska sieć hal handlu hurtowego. Oferujemy pełne zaopatrzenie dla osób prowadzących działalność gospodarczą, dla zwycięskiej drużyny przygotują specjalne kosze.

selgros.pl 

 

ZIELONY SKLEP TO GWARANCJA NOWEJ JAKOŚCI W DZIEDZINIE SPRZEDAŻY MILITARIÓW, ODZIEŻY ORAZ AKCESORIÓW SPORTOWYCH I TURYSTYCZNYCH, dla drużyn na podium przygotują specjalne nagrody.

zielonysklep.pl | facebook.com/zielonysklepwroclaw 

 

CLIMBING SPOT Tworzymy klimat sprzyjający nauce, treningowi i rozrywce na najwyższym poziomie. Climbing Spot to miejsce, gdzie zmartwienia życia codziennego zostawiasz za drzwiami. Na ścianie jesteś tu i teraz, zrelaksowany ruchem w górę. Dla każdego uczestnika będzie specjalna wejściówka.

climbingspot.pl | facebook.com/ClimbingSpot | instagram.com/climbingspot

 

IWT INDYWIDUALNE WYPOSAŻENIE TAKTYCZNE polski producent pasów taktycznych

oraz innych wyrobów ze skóry przygotuję 2 vouchery.

iwtaktyczne.company.site | facebook.com/IndywidualneWyposazenieTaktyczne | instagram.com/iwtaktyczne

 

AQUANAUT to profesjonalne Centrum Nurkowe we Wrocławiu. Firma ufunduje nagrodę specjalną.
aquanaut.plfacebook.com/aquanautdivingwroclaw

 

TRIGAR to największy autoryzowany detaliczny sprzedawca produktów marki Garmin przeznaczy nagrodę specjalną.

trigar.pl | facebook.com/trigar24 | instagram.com/trigar.pl

 

KIKGEL SP. Z O.O. Firma KIKGEL - producent sterylnych opatrunków hydrożelowych marki Aqua-Gel®, BurnTec®, HydroAid®, Neoheal®  do leczenia ran i oparzeń. Przygotują nagrody w postaci zestawów opatrunkowych.

kikgel.com.pl | facebook.com/kikgel.opatrunki

 

QUADOMANIA 

Firma, specjalizująca się w wynajmie pojazdów terenowych a mianowicie quadów, wesprze nasz poprzez udostępnienie na czas zawodów swoimi pojazdami.

quadomania.plfacebook.com/quadomania

 

NIE MA LIPY Pielęgnacja i wycinka drzew

niemalipy.wroclaw.plfacebook.com/niemalipy.wroclaw/

 


 

SPONSORZY I PARTNERZY Z TERENU GMINY SOBÓTKA

 

 

FLYSPOT AEROTUNEL SP. Z O.O. Oddział WROCŁAW

flyspot.com | facebook.com/FlySpotCom | instagram.com/flyspotpoland

 

WINNICA I WINIARNIA CELTICA

ul. Czysta 1  w Sobótce, Budynek Starej Gazowni w Sobótce 

winosabat.pl | facebook.com/Winnica-i-Winiarnia-Celtica | instagram.com/winnicaceltica

 

Browar Wieżyca

ul. Armii Krajowej 13, 55-050 Sobótka - przy Domu Turysty "Pod Wieżycą" 

facebook.com/Browar-Wieżyca

 

ŚLĘŻAŃSKI

slezanski.pl | facebook.com/sklepslezanski | instagram.com/slezanski.pl

 

§ 6. PATRONAT HONOROWY

 

Zawody odbywają się pod patronatem Burmistrza Miasta i Gminy Sobótka, Pana Mirosława Jarosza

 

URZĄD MIASTA I GMINY SOBÓTKA

 

§ 7. PATRONAT NAUKOWY

 

W trakcie ustaleń.

 

§ 8. PATRONAT MEDIALNY

 

Preppers Poland

sklep.prepperspoland.org

 

NA RATUNEK Magazyn dla Służb Ratujących Życie

lp.elamed.pl

 

MEDYCYNA PRAKTYCZNA SP Z O. O. SP. K.

www.mp.pl

 


112polkowice.plfacebook.com/112Polkowice

 

§ 9. DZIAŁ KIEROWNICZY ZAWODÓW

 

  1. Kierownik Zawodów – Kacper Rybak

  2. Przewodniczący Rady Naukowej Zawodów i Sędzia Główny – Wit Zawadzki

  3. Wiceprzewodniczący Rady Naukowej i Sędzia Odwoławczy – Andrzej Nabzdyk

  4. Koordynator ds.. organizacyjnych – ratownicy TRIAGE Sp. z o.o.

 

§ 10. KOMISJA SĘDZIOWSKA

 

  1. W skład Komisji Sędziowskiej wchodzą:

    1. Sędzia Główny

    2. Sędzia Odwoławczy

    3. Sędziowie Konkurencji

    4. Sędziowie Pomocniczy

  2. Sędzia Główny określa liczbę sędziów Komisji Sędziowskiej

  3. Obsługę Komisji Sędziowskiej zapewnia Biuro Zawodów

 

§ 11. ZGŁOSZENIA i WARUNKI UCZESTNICTWA W ZAWODACH

 

  1. Podmiot dokonujący zgłoszenia do Zawodów wypełnia formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie internetowej organizatora www.fundacjaposejdon.pl (lub www.fundacjaposejdon.org)  od godz. 12.00 dnia 31.05.2021 r. do wyczerpania miejsc. 

  2. O zapisach na listę zawodników decyduje kolejność zgłoszeń potwierdzonych wpłatą. 

  3. Po przesłaniu zgłoszenia on-line, Organizator drogą elektroniczną prześle fakturę proforma. Fakturę proforma należy opłacić do 7 dni od dnia jej otrzymania. W przypadku przesłania płatności w późniejszym czasie niż 7 dni, Organizator nie gwarantuje, że zgłoszenie zostanie przyjęte - w takiej sytuacji pieniądze zostaną zwrócone na konto, z którego dokonano opłaty. 

  4. Faktury za opłacone uczestnictwo w zawodach Organizator przesyła drogą elektroniczną na podany w zgłoszeniu adres e-mail. Organizator nie przesyła faktur drogą pocztową.

  5. Po wpłaceniu opłaty za uczestnictwo w zawodach nie ma możliwości rezygnacji i zwrotu wpłaty za zawody.

  6. Istnieje możliwość zmiany danych uczestników zawodów i danych do faktury 1 raz od zapisu poprzez przesłanie nowych danych (od 1 zawodnika do całego składu zawodników) na adres mailowy poczta@fundacjaposejdon.pl. Czas na dokonanie zmian Organizator przewidział do godz. 12.00 dnia 31.08.2021 r. Po tym czasie zmiany nie będą uwzględniane.

  7. W zawodach może wziąć udział łącznie do 30 drużyn.

  8. Organizator zastrzega możliwość zaproszenia i zapisu drużyn na specjalną listę, spośród organizacji partnerskich dla Organizatora lub dla partnerów Organizatora.

  9. W zawodach mogą wziąć udział drużyny, które w swym składzie zgłoszą ratowników kwalifikowanej pierwszej pomocy lub ratowników medycznych.

  10. Zakres zadań przewidzianych do punktacji podczas realizacji zadań zawodów mieści się w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy zarówno w kontekście czynności ratowniczych jak również wyposażenia sprzętowego drużyny. Ewentualne wykonanie medycznych działań ratunkowych, przez ratowników medycznych podczas zawodów nie wpłynie w żaden sposób na zwiększenie punktacji drużyny.

  11. W zgłoszeniu należy wyznaczyć opiekuna drużyny. Opiekun drużyny zobowiązany jest nadzorować zespół, załatwiać wszelkie sprawy formalne wynikłe w trakcie zawodów itp. Opiekun zobowiązuje się posiadać przy sobie telefon komórkowy z numerem podanym organizatorom przez cały czas trwania zawodów.

  12. Kierownikiem zespołu ratowniczego danej konkurencji jest osoba wybrana przez zespół. Pomiędzy poszczególnymi zadaniami kierownikiem może być inna osoba w zależności od ustaleń drużyny, jednak kierownik zespołu musi być wybrany przed konkurencją. 

  13. Zgłaszając drużynę ratowniczą na zawody należy podać 3 lub 4 zawodników. 

  14. Zgłoszenie obserwatora drużyny nie jest obowiązkowe. Obserwator jest członkiem drużyny jednak nie może wziąć udziału w żadnym zadaniu jako zawodnik zespołu. Obserwator może być zgłoszony jako opiekun zespołu ratowniczego podczas zgłoszenia. Obserwator może wziąć udział w zawodach tylko i wyłącznie w sytuacji wyłączenia z zawodów jednego zawodnika (przyczyny losowe, zdrowotne itp.). Zawodnik po wyłączeniu/rezygnacji nie może brać udziału w dalszej części konkurencji, nawet jako obserwator.

  15. Liczba osób w zespole nie może być większa niż 4 zawodników i 1 obserwator.

  16. Drużyny podczas zawodów poruszają się własnymi samochodami pomiędzy poszczególnymi stacjami zawodów. Dopuszczalne są auta prywatne, służbowe, ratownicze, ambulansy. Maksymalna waga samochodu drużyny nie może przekroczyć 3,5 tony DMC.

  17. W dniu odbioru pakietu startowego opiekun drużyny ma obowiązek przekazać do biura zawodów kserokopie zaświadczeń uczestników o: ukończeniu kursu w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy,  dyplomu ratownika medycznego. Brak kopii zaświadczeń skutkuje odsunięciem danego zawodnika od uczestnictwa w zawodach.

  18. Wszyscy uczestnicy zawodów mają obowiązek potwierdzić swoją tożsamość własnoręcznym podpisem w biurze zawodów w chwili odbioru pakietu startowego dnia 17 września 2021 r., okazując przy tym dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem.

  19. Ratownicy medyczni, którzy chcą otrzymać punkty edukacyjne, proszeni są o przekazanie książki doskonalenia zawodowego do biura zawodów w chwili odbioru pakietów startowych. Organizator zastrzega, że dokonanie wpisu do książki doskonalenia zawodowego po zakończeniu zawodów nie będzie możliwe. 

  20. Koszt uczestnictwa drużyny (3 osoby) w zawodach wynosi 1300 zł brutto, grupa większa (4 osoby) koszt 1550 zł brutto.

  21. Koszt uczestnictwa obserwatora drużyny wynosi 450 zł brutto.

 

§ 12. PROGRAM ZAWODÓW

 

  1. Program zawodów oraz godziny otwarcia biura zawodów są publikowane na stronie internetowej Organizatora.

  2. Organizator zastrzega możliwość dokonania zamian w regulaminie oraz w programie zawodów.

 

 

§ 13. ŚWIADCZENIA DLA UCZESTNIKÓW

 

W ramach wpisowego Organizator zapewnia w czasie trwania zawodów:

  1. wykłady i ćwiczenia,

  2. pokazy sprzętu ratowniczego,

  3. zakwaterowanie,

  4. wyżywienie,

  5. pakiet startowy (m.in. koszulka t-shirt dla wszystkich członków drużyny),

  6. zabezpieczenie medyczne,

  7. dyplomy uczestnictwa w zawodach,

  8. medale i nagrody dla 3 pierwszych miejsc oraz nagrody za zadania specjalne.

 

§ 14. ZASADY ROZGRYWANIA ZAWODÓW

 

  1. Zawody oparte są o realizację zadań praktycznych i teoretycznych.

  2. Zawody odbywają się na drogach publicznych oraz zamkniętych. Startujące zespoły obowiązuje bezwzględne przestrzeganie przepisów ruchu drogowego.

  3. W trakcie zawodów zabronione jest używanie sygnałów świetlno-dźwiękowych z wyjątkiem sytuacji, w których:

    1. w opisie zadania znajduje się odpowiednia dyspozycja,

    2. ich użycie jest konieczne do zabezpieczenia miejsca zdarzenia podczas konkurencji,

    3. zespół w trakcie wykonywania zadania napotkał rzeczywiste zdarzenie zagrożenia życia lub zdrowia, wymagające użycia wyżej wymienionej sygnalizacji, na polecenie sędziego.

    4. UWAGA, poruszanie się podczas zawodów samochodem uprzywilejowanym (specjalnym) lub samochodem osobowym bez sygnalizacji świetlno-dźwiękowej w żaden sposób nie wpłynie na punktację zadania.

  4. Na trasie zawodów mogą się znaleźć patrole Policji mierzące prędkość oraz sprawdzające przestrzeganie przepisów ruchu drogowego lub innych służb posiadających uprawnienia ustawowe do przeprowadzania kontroli.

  5. Obowiązuje zakaz spożywania napojów alkoholowych oraz środków odurzających w trakcie rozgrywanych konkurencji. Organizator zastrzega sobie prawo do możliwości kontroli zawartości alkoholu oraz środków odurzających u uczestników. Uczestnicy akceptując regulamin wyrażają zgodę na poddanie się badaniu. Przy badaniu zawartości alkoholu wynik musi wynosić 0,00 promila.

  6. Drużyna, w składzie, której chociaż jeden z członków drużyny (także obserwator) będzie pod wpływem alkoholu lub środków odurzających zostaje wykluczona z udziału w konkurencjach zawodów.

  7. Każdy zespół otrzymuje przed startem od Organizatora numer startowy z nazwą drużyny w formie plakietek dla uczestników z imieniem i nazwiskiem oraz w formie naklejki na samochód drużyny do naklejenia w widocznym miejscu.

  8. W trakcie zawodów zespoły otrzymają mapki z trasami dojazdu do zadań, informacje o adresie miejsca zdarzenia lub współrzędne GPS.

  9. Zespoły zgłaszają się na miejsce startu do zadania na co najmniej 5 minut przed wyznaczonym czasem.

  10. Sędziowie udzielają informacji tylko na wyraźną prośbę członków zespołu. Pytania mogą dotyczyć wyłącznie realizowanego zadania.

  11. W czasie oceny poszkodowanego (pozorant, manekin) podczas wykonywania zadania, sędzia udziela informacji o parametrach życiowych oraz o stanie pacjenta po wykonaniu procedury/badania przez zawodnika i na wyraźne pytanie zawodnika. Sędzia może także podać informacje o stanie pacjenta bezpośrednio po wykonaniu procedury/badania pacjenta przez zawodnika bez pytania zawodnika lub przekazać informacje, że parametry życiowe i obrażenia są takie jak wyczuwa/bada u osoby poszkodowanej.

  12. Załogi zobowiązane są do podporządkowania się poleceniom wydawanym przez sędziów.

  13. Punktacja każdego zadania będzie opierać się na tabelach ocen.

  14. Klasyfikacja końcowa jest oparta na sumie punktów zdobytych przez zespół podczas wykonywania wszystkich zadań praktycznych i teoretycznych oraz po odjęciu punktów karnych.

  15. W przypadku jednakowej liczby pkt. decyduje punktacja uzyskana podczas zadania nr 2 a jeśli to nie przyniesie rozstrzygnięcia z zadania nr 4, następnie 7.

  16. Wyposażenie w  sprzęt  i materiały  to standard wyposażenia zestawu ratownictwa medycznego R1, zgodny z zapisami “Zasad Organizacji Ratownictwa Medycznego w Krajowym Systemie Ratowniczo-Gaśniczym” lipiec 2013, załącznik nr 3, pobierz

  17. Dane ogólne o wyposażeniu minimalnym:

    1. Torba/plecak R1 z wyposażeniem w tym zestaw do udrażniania dróg oddechowych dla dorosłych jak maski krtaniowe LMA i/lub I-Gel i/lub rurki krtaniowe LTD lub LTS-D,

    2. Deska ortopedyczna z pasami i stabilizatorami głowy,

    3. Komplet (14 sztuk) szyn Kramera.

  18. Dopuszczalne jest posiadanie sprzętu dodatkowego (np. materac próżniowy i nosze nożycowe jako alternatywa dla deski ortopedycznej) jednak posiadanie sprzętu dodatkowego stanowi jedynie ułatwienie dla drużyny i nie wpływa na dodatkową punktację.

  19. W przypadku braku wyposażenia koniecznego do przeprowadzenia zadania, zespół nie otrzymuje punktów za tę część zadania, która wymaga użycia danego wyposażenia.

  20. Sprzęt konieczny do wykonania zadania (np. Defibrylator treningowy AED), wykraczający poza wymagania z punktu 17 zapewnia Organizator.

  21. Zabrania się używania urządzeń do mechanicznej kompresji klatki piersiowej.

  22. Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za uszkodzenie, pozostawienie lub utratę sprzętu będącego wyposażeniem drużyny oraz rzeczy osobistych przez zespół w trakcie oraz po zakończeniu realizacji zadań.

  23. W miejscu zadania (w  oznaczonym  terenie) znajdować się mogą jedynie zespoły biorące udział w zawodach, pozoranci, osoby zaproszone przez Organizatorów (min. media) oraz sędziowie. 

  24. Jedynie obserwator drużyny może wykonywać zdjęcia i filmy drużyny podczas zawodów pod warunkiem uzyskania odpowiedniego pozwolenia ze strony sędziów danej stacji. Tym samym zabrania się wykonywania zdjęć lub filmów przez pozostałych członków załogi podczas zawodów.

  25. Obserwator drużyny nie może pomagać zespołowi w przenoszeniu ekwipunku na miejsce zadania. W czasie realizacji zadania obserwator nie może w żadnej formie nawiązywać kontaktu z zespołem, któremu towarzyszy. Dopuszcza się używanie kamery video lub aparatu fotograficznego przez obserwatora drużyny pod warunkiem uzyskania odpowiedniego pozwolenia od sędziów zadania. Obserwator podczas filmowania i/lub fotografowania drużyny musi znajdować się w miejscu wskazanym przez sędziów. Zarejestrowany zapis video lub dokumentacja fotograficzna nie może być podstawą zmiany decyzji sędziowskich i wnoszenia Protestów.

  26. W przypadku niedopełnienia powyższych punktów zespół zostanie ukarany przyznaniem punktów karnych do dyskwalifikacji włącznie.

  27. Wszelkie działania medyczne i techniczne podczas realizacji zadań zawodów należy wykonywać tak jak w rzeczywistej sytuacji, chyba, że sędzia zadecyduje inaczej i np. pozwoli skrócić/ograniczyć działanie zespołu.

  28. Konkurencje będą oceniane wg wytycznych:

    1. Europejskiej Rady Resuscytacji na rok 2015, w tym: BLS AED (resuscytacja krążeniowo oddechowa dzieci i dorosłych oraz automatyczna defibrylacja zewnętrzna, wytyczne COVID-19), 

    2. Postępowanie w obrażeniach ciała w opiece przedszpitalnej (9 edycja ITLS).

  29. Każdy zespól zobowiązany jest posiadać urządzenie nawigacyjne GPS z możliwością nawigacji wg współrzędnych geograficznych.

  30. Dodatkowe informacje (nie zawarte w regulaminie) będą rozpatrywane przez Sędziego Głównego i Kierownika Zawodów.

 

§ 15. KONKURENCJE / ZADANIA

 

  1. Na wykonanie każdego zadania wyznaczono określony czas (najczęściej 10-15 min). Na 2 minuty przed końcem zadania sędzia poinformuje o tym załogę. Po upływie czasu przeznaczonego na wykonanie zadania (po ustalonym znaku sędziego) zespół opuszcza miejsce zdarzenia niezależnie od zaawansowania wykonanych czynności ratowniczych.

  2. Czas zadania jest liczony od momentu przybycia na miejsce zadania po komendzie sędziego „czas start”.

  3. Czas pobytu zespołu na miejscu zadania może być krótszy od maksymalnego w przypadku:

    1. wypełnienia wszystkich czynności zaplanowanych w zadaniu, o czym decyduje kierownik zespołu,

    2. osiągnięcia końcowego punktu zadania (zależnie od konstrukcji zadania).

  4. Realizacja konkurencji może być przerwana przez sędziego w każdym momencie, jeśli postępowanie zespołu stworzy sytuację niebezpieczną (dla siebie lub innych osób uczestniczących w zadaniu), w sytuacji ukończenia czasu trwania konkurencji lub w sytuacji zakończenia scenariusza.

  5. Realizacja zadania może być także przerwana w sytuacji wystąpienia zewnętrznego zagrożenia (np. burza, silny wiatr lub inne nieprzewidywalne zdarzenie).

  6. Spóźnienie na miejsce wykonywania zadania przekraczające 5 minut ponad dopuszczalny limit powoduje dyskwalifikację spóźnionego zespołu na danym punkcie. Jeśli spóźnienie wynika z winy Organizatorów lub nagłego zdarzenia losowego, punkt ten nie ma zastosowania.

  7. Organizator zastrzega możliwość wprowadzenia zadań szkoleniowych nie podlegających generalnej klasyfikacji.

  8. Organizator zastrzega możliwość wprowadzenia dodatkowych klasyfikacji dotyczących zadań specjalnych lub technicznych (nagrody specjalne dla zwycięzców). 

 

§ 16. PROTESTY

 

  1. Opiekun drużyny składa Protest pisemnie do Sędziego Konkurencji i/lub do Sędziego Głównego, niezwłocznie po zakończeniu startu swojej załogi.

  2. Za złożenie Protestu pobierana jest opłata w wysokości 500 zł.

  3. Komisja Odwoławcza składa się Sędziego Głównego oraz Sędziego Odwoławczego, którzy rozpatrują Protest konsultując kwestie z Sędziami Konkurencji, których dotyczy Protest. Decyzja Komisji Odwoławczej jest ostateczna.

  4. Komisja Odwoławcza ma prawo przywrócić odebrane punkty, gdy:

    1. przerwanie konkurencji nastąpiło z przyczyn leżących po stronie Organizatora,

    2. zostanie uznany Protest dotyczący przebiegu lub prowadzenia konkurencji.

 

§ 17. KLASYFIKACJA

 

  1. Zawdy wygrywa zespół, który uzyska największą ilość punktów.

  2. Konkurencję Specjalną wygrywa najlepsza załoga wg zasad określonych dla konkurencji specjalnej.

  3. Ogłoszenie wyników i nagrodzenie zwycięzców nastąpi podczas ceremonii zakończenia zawodów dnia 19 września 2021 r. na Rynku w Sobótce.

 

§ 18. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

  1. Zawody Ratownicze KPP odbywają się cyklicznie raz na rok.

  2. Termin kolejnych zawodów jest ustalany i ogłaszany drugiego dnia zawodów podczas kolacji integracyjnej i niezwłocznie umieszczany na stronie internetowej Organizatora.

  3. Zawody odbywają się na terenie Miasta i Gminy Sobótka.

  4. Uczestnicy biorą udział w zawodach na własną odpowiedzialność, mając świadomość zagrożeń.

  5. Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za szkody i wypadki spowodowane przez uczestników zawodów.

  6. Uczestnicy zawodów zobowiązani są do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu, a opiekunowie drużyn są odpowiedzialni za dyscyplinę załóg w czasie zawodów.

  7. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian w Regulaminie, o czym uczestnicy zostaną poinformowani. 

  8. Organizator zastrzega możliwość odwołania zawodów z uwagi na możliwe wprowadzenie przez Rząd ograniczeń kontaktów i spotkań w sytuacji zwiększenia zachorowalności na COVID-19, inne choroby zakaźne lub inne zdarzenia niezależne od woli Organizatora i stanowiące tzw. siłę wyższą.

  9. W przypadku odwołania lub przeniesienia zawodów na inny termin, drużyny będą miały do wyboru rezygnację z zawodów i zwrot wpłaconej kwoty za uczestnictwo lub przeniesienie zgłoszenia na nowy termin zaproponowany przez Organizatora.

NAPISZ DO NAS